FAQ

Trash to Treasure is een platform waar je tweedehands items met een uniek verhaal kan kopen en verkopen. Met zorg en aandacht selecteert Trash to Treasure de meest stijlvolle en bijzondere items. Alle vintage items zijn uniek en er is er slechts één op voorraad. Naast de vintage collectie hebben wij een eigen collectie met Treasures. De Treasures zijn nieuw producten van over de heel wereld. 

Wil jij op de hoogte blijven? Volg ons op Facebook of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Heb je vragen over je bestelling, verzendingen, retouren of het verkopen van producten? Bekijk de FAQ voor de meest voorkomende vragen.

FAQ

 

KOPEN

Heb ik een account nodig om bij jullie te shoppen?

Ja, het creëren van een account is erg makkelijk en geeft je het voordeel om niet telkens al je gegevens in te hoeven vullen bij een bestelling. Ook verkrijg je hierdoor een duidelijk overzicht van je orderhistorie. Alle gegevens zullen uiteraard met vertrouwen behandeld worden. Rondkijken kan natuurlijk zonder een account.

Creëer hier een account en begin gelijk met het zoeken naar jouw treasure!

Hoe vind ik mijn maat?
Bij online kleding kan je nooit van te voren zeggen of iets je past, maar we doen ons uiterste best om jou de juiste maat te helpen kiezen. De maten zijn bepaald naar aanleiding van onze maattabel. Deze is terug te vinden naast het product. Wanneer er geen maat in het label terug te vinden is hebben wij een schattig gemaakt op basis van de maat van de verkoper.

Maattabel:

Wat is de kwaliteit van het tweedehands item?
Onze vintage items zijn tweedehands, maar vaak zo goed als nieuw. We streven ernaar om een zo goed mogelijk item op te sturen. Het is schoon, in goede conditie en ready voor een nieuwe eigenaar. Imperfecties worden beschreven in de product omschrijving. Om aan te kunnen geven wat de conditie van een item is hanteren wij drie categorieën waarbinnen het product valt.

Nieuw: Nog nooit gedragen, soms met prijskaartje.
Zo goed als nieuw: Een enkel keer gedragen.
Goed: Met plezier gedragen, minimale tekenen van gebruik.

Alle producten onder de categorie Treasures zijn nieuwe producten die wij zelf inkopen.  

Wat betekent story bij een product dat ik wil kopen?
Trash to Treasure gelooft dat elk tweedehands item een geschiedenis heeft. Daarom laten wij de vorige eigenaar een verhaal schrijven over elk item. Dit kan een leuke herinnering zijn, een anekdote, een plek waar het is gekocht of een tip voor de volgende eigenaar. Enjoy reading!

Wat houdt shop wardrobe precies in?
Naast dat je per categorie kan winkelen is het mogelijk om binnen iemands kledingkast te winkelen. Onder “Shop wardrobes” kan je een kijkje nemen in de kledingkasten van alle verkopers. Heeft de verkoper jouw maat en stijl? Kom dan vaker terug in haar kledingkast!

Hoe kan ik producten opslaan in mijn wishlist?
Zie je een item en wil je hem graag nog even bewaren voor een volgend bezoek sla het item op in je wishlist door middel van het “Treasuren” van een product. Dit doe je door op de diamant te drukken naast het product. Elk item is uniek, er is er maar een van op voorraad. Bedenk daarom dat andere kopers items uit je wishlist kunnen kopen.

Hebben jullie een winkel waar ik het kledingstuk kan passen?
We hebben momenteel geen pop up winkel. Je kan echter altijd een afspraak maken om langs te komen bij ons kantoor in Amsterdam om items te passen. Mail voor een afspraak naar webshop@trash-to-treasure.nl.

BETALEN

Hoe kan ik betalen?
Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden aan:

-       PayPal (Nederland en internationaal)

Zodra je betaling is afgerond word je teruggeleid naar de webshop van Trash to Treasure. Bij betalingen via PayPal kunnen we direct zien of de betaling succesvol is verlopen en zullen we je bestelling gelijk verwerken.

Is online betalen via Trash to Treasure veilig?
Ja, met PayPal kun je vertrouwd, veilig, makkelijk en snel afrekenen in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving met de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.


VERZENDING & LEVERING

Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn bestelling?
Trash to Treasure streeft ernaar om binnen 7 werkdagen nadat de betaling binnen is je bestelling te bezorgen (uitzondering voor verzenden naar het buitenland).

Wat zijn de verzendkosten
We rekenen een vast bedrag van 6,95 euro voor de verzendkosten binnen Nederland. Bestel je voor een bedrag hoger dan 100 euro, dan wordt je bestelling gratis afgeleverd.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Nee dat is niet mogelijk. 

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
PostNL verzorgt de levering van onze pakketjes.

Waar kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Alle pakketten zijn traceerbaar. Wanneer wij je pakket aan PostNL hebben doorgegeven krijg je een email met daarin een link waar je je order kunt volgen.
Daarnaast kan je bij "My account" onderaan de site bij "Services" je order history bekijken.

Niet thuis?
Ben je niet thuis wanneer PostNL je pakket komt afleveren, dan laat de postbode een kennisgeving achter met daarop een ‘Niet Thuis’ code. Door in te loggen op www.postnl.nl/ontvangen en daar de code in te voeren kun je zelf aangeven wanneer je je pakketje bezorgd wilt hebben. De precieze instructies staan op de kennisgeving en op de website van PostNL.

Pakketje niet ontvangen, wat nu?
Nadat je je bestelling bij ons hebt geplaatst, doen wij vanzelfsprekend ons uiterste best om er voor te zorgen dat je alles snel en in goede orde ontvangt. Via je persoonlijke account kun je ten alle tijden zien wat de status van je bestelling is. Kun je je bestelling niet terugvinden? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Je kunt in dat geval contact opnemen met Trash to Treasure.

 

VERKOPEN

Hoe kan ik items verkopen?
Momenteel nemen wij geen kleding in. Mocht u vragen hebben of op de hoogte willen blijven over inlever momenten dan kan je je inschrijven voor onze nieuwsbrief.

Welke items zijn geschikt voor de verkoop?
Je kan bij Trash to Treasure alleen dames kleding, schoenen en tassen verkopen. We accepteren alleen items die voldoen aan onze criteria. De items moeten schoon en gewassen worden ingeleverd, ze mogen geen beschadigingen of vlekken hebben en moeten van de laatste mode zijn. Wij bepalen wat er wel en niet wordt ingenomen. Bekijk onze voorwaarden voor meer informatie.

Welke items zijn niet geschikt voor de verkoop?
We accepteren geen mannenkleding, kinderkleding & lingerie. Ongewassen, niet schone, beschadigde of versleten items van low budget merken zoals H&M & Zara worden niet ingenomen. Bekijk onze voorwaarden voor meer informatie.

Waarom moet ik verhalen schrijven en een foto inleveren?
Wij geloven dat winkelen, vooral van tweedehands items zeer persoonlijk is. Mensen vinden het leuk een beetje geschiedenis van het product te weten zoals bijvoorbeeld een herinnering of anekdote. Op deze manier leert de koper jouw stijl en je garderobe kennen en zullen ze wellicht vaker in jouw garderobe willen komen winkelen.

Koopt Trash to Treasure de ingebrachte items in of zijn ze in consignatie?
Trash to Treasure koopt de ingebrachte items niet in. De ingebrachte items zijn in consignatie, onder beheer van Trash to Treasure. De consignatietermijn is 3 maanden vanaf het moment dat de producten op de webshop staan.

Verkoopt Trash to Treasure alleen via internet?
Nee, naast de webshop organiseren we geregeld evenementen waar de items verkocht worden.

Hoe kan het dat mijn ingeleverde items niet op de webshop staan?
Niet alle items komen op onze webshop. Wij maken een selectie van items die wij geschikt vinden voor het online publiek en creëren voor deze verkopers een eigen kledingkast (minimaal 5 items). De resterende producten worden verkocht via evenementen of worden geretourneerd aan de verkoper. 

Hoe worden de prijzen van mijn items bepaald?
Trash to Treasure bepaalt de prijzen van de producten. We houden rekening met vraag, aanbod, huidige trends en conditie.

Waar kan ik zien wat ik heb ingeleverd?
Trash to Treasure werkt met het systeem van winkeladmin. Iedere verkoper krijgt na inschrijving een e-mail met daarin haar inlog gegevens. Op deze site kan je zien welke items je hebt ingeleverd, wat er verkocht is, het bedrag wat je tegoed hebt en welke items weer moeten worden opgehaald.

Hoe kan ik mijn verdiende geld uit laten betalen?
Je logt in bij winkeladmin met jouw toegestuurde inlog gegevens, dit zijn andere gegevens dan je inlog gegevens voor de webshop. Heb je meer dan 15 euro verdiend dan druk je op de knop “Uitbetalen”. Binnen 14 dagen zal het uitstaande bedrag naar je worden overgemaakt. Heb je een tegoed van onder de 15 euro en verder geen items meer bij Trash to Treasure, stuur dan een mail naar inleveren@trash-to-treasure.nl.

Wat gebeurt er met de producten die niet verkocht zijn?
Als je item(s) na 3 maanden niet is verkocht dan kan je deze ophalen op kantoor of aangeven dat het gedoneerd mag worden aan een goed doel. De spullen kunnen worden opgehaald op kantoor op afspraak. Wanneer je de items niet op komt halen binnen een periode van 2 weken na retourdatum dan gaan deze naar een goed doel.

Is Trash to Treasure verantwoordelijk voor mijn items?
Wij besteden de grootste zorg aan presentatie, verkoop en veiligheid van uw ingebrachte artikelen. Uw inbreng echter, is op eigen risico. Zoekgeraakte, gestolen of beschadigde artikelen kunnen door ons niet vergoed worden, tenzij het een grove aantoonbare nalatigheid onzerzijds betreft.


RETOUR

Trash to Treasure doet er alles aan om u een perfect product te leveren. Trash to Treasure raadt aan de geleverde artikelen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren. Mochten de bestelde artikelen niet aan uw verwachtingen voldoen, aarzel dan niet om het retourformulier op de site in te vullen. Trash to Treasure zal proberen eventuele problemen of klachten altijd in overleg met u en op de best mogelijke manier op te lossen.

Kan ik mijn item(s) retour sturen?
Natuurlijk! Als je niet tevreden bent over een item, heb je de mogelijkheid deze binnen 10 dagen te retourneren aan Trash to Treasure. Dit kan alleen als de items in originele staat terug komen met de Trash to Treasure kaartjes nog bevestigd aan het artikel. Zodra we je pakket hebben ontvangen betalen we je het aankoopbedrag binnen 30 dagen terug. U bent zelf verantwoordelijk voor betaling van de gerelateerde verzendkosten.

Hoe verstuur ik een item retour?
Wanneer je een item wil retourneren dien je allereerst het retourformulier onderaan de site onder "services" in te vullen. Indien de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, voldoet Trash to Treasure de betaalde prijs exclusief de verzendkosten, uiterlijk binnen 30 dagen na retourontvangst van de artikelen. Wanneer de door Trash to Treasure afgeleverde artikelen niet binnen 10 dagen na ontvangst worden teruggezonden, gelden de zaken als geaccepteerd. 

Stuur je pakket, inclusief invoice, op naar ons kantoor. 
De kosten van een retourzending zijn geheel voor rekening van de afzender en worden derhalve niet door Trash to Treasure vergoed. Let er wel op dat je je pakket als "pakketpost" op de bus doet, je pakket is dan traceerbaar. Doe je dit niet en verzend je deze als een brievenbus pakket, dit houdt in dat je verzending niet traceerbaar meer is, dan stelt Trash to Treasure zich niet aansprakelijk voor verloren post.

Trash to Treasure
Niersstraat 18-2
1078 VK Amsterdam

Hoe weet ik of mijn retour zending is aangekomen.
Zodra je item(s) binnen is bij Trash to Treasure ontvang je een e-mail met ontvangstbewijs en zal binnen 30 dagen het aankoopbedrag worden terug gestort. Let er bij je verzending op dat het 3-4 werkdagen kan kosten totdat deze aangekomen is.

Kan ik items in de uitverkopen retourneren?
Helaas kan je items in de uitverkoop niet retour sturen.